tisdag 12 april 2011

En plötslig inspiration

Idag fick jag helt plötsligt inspiration att gå ut och utställningsträna med Duva! Det har varit lite dåligt med den varan de senaste veckorna, mycket för att jag lätt blir frustrerad av hennes eviga energi. Men nu blev det alltså ett nytt försök, och det gick inte helt som väntat. "Spring"-träningen gick förvånansvärt bra! Jag tror inte att hon började studsa ordentligt en enda gång, utan sprang så fint bredvid mig! Stolt matte! Visst gå-springer hon lite "styltigt", inte glider hon fram sådär vackert som de gör på utställningarna. Men jag tror i alla fall att det är ett steg i rätt riktning. Friställandet gick också rätt bra, men det är något vi inte tränat mycket på alls ska jag erkänna. Att stå "för hand", var däremot hur äckligt som helst... Dock tror jag att det hade en del att göra med Zoës frustrerade skällande i bakgrunden (vad ska man annars göra när man är fastbunden i en container och inte får vara med och träna och busa?).

Jag passade också på att ta lite kort på flickorna när de fick springa runt där på vår "träningsplan" (= bostadsföreningens dumpningsställe av ris, gamla staket och annat bråte). Det enda stället jag hittat nära oss där det inte ständigt går förbi folk som stör.

Buuuus:









 Strike a pose (stadgeträning):




Och så har vi filmerna då. Den första är bara för att bevisa för Marika att vi tränar på stadgeträningen. ;) Och för att Stor & Liten är så söta tillsammans!


Och sen har vi en liten film på tjejerna när de leker. Inklusive ett smakprov på hur bestämd Zoë är med "sina grejer". I de situationerna har Duva inga problem alls att förstå signalerna minsann!


Och sist men inte minst ett litet hopklipp av mig och Duva när vi tränar inför sommarens utställningar.

3 kommentarer:

  1. Åhhhh vad duktig matte och hund är!!! Stadgeträningen går ju bra!
    Vad fin hon är nu när hon är nyklippt!
    Utställningsträningen går ju lysande!

    SvaraRadera
  2. Sånt där med utställningsträning förstår ju inte jag mig på men jag tycker det ser tjusigt ut! :)

    SvaraRadera
  3. Rönningesjön ligger nära Gribbylund-och Viggbyholm. Precis vid Skavlöten och dess motionsspår som går där:) Det ligger också en 4h gård vid sjön som heter Rönningeby. Jättemysigt att gå runt sjön och hälsa lite på djuren också:)

    SvaraRadera