måndag 18 april 2011

Lina på

Nu är det officiellt! Från och med nu ska Duva gå i långlina ett tag. Det är inget speciellt som hänt utan helt enkelt småsaker som fått mig att inse att jag inte kan lita på henne när hon är lös. Hon kan till exempel få för sig att springa fram till människor, studsa runt och "bita" (hålla) dem i händerna.

Vi har knappt använt lina sen valpkursen, så nu på morgonen när Duva fick återinviga den var jag osäker på hur hon skulle reagera. Lite irriterad var hon till en början, men sen gick det som smort!

Det vi ska satsa på nu är innötning av att gå vid min sida vid möten och att komma på inkallning (till min stora fasa har jag insett att hon FORTFARANDE inte riktigt fattat konceptet). På morgonpromenaden fick vi till flera fina möten med människor, cyklar och barnvagnar samt ett jättefint möte med två grannhundar. En toppenstart med andra ord!


- Posted from my iPhone

1 kommentar:

  1. Om jag inte hade whippet som inte är så "linvänliga" så hade jag också haft lina:) Men meeen!

    SvaraRadera