fredag 26 augusti 2011

Grundkurs i Gubbängen

Igår startade jag min första kurs i Pudelklubbens regi! Det var väldigt pirrigt innan, särskilt eftersom jag inte hade någon vidare koll på lokalen och hur det "brukar" göras. Men det gick bra ändå! Som tur var hade jag några kursdeltagare som gått kurs tidigare så de kunde ge lite tips.

Allt som allt är de åtta deltagare. De flesta är faktiskt dvärgpudlar men vi har också en toy, en mellan och två stora. Det är en väldigt härlig och öppen grupp, att få igång diskussioner var väldigt lätt och de ställde gärna frågor.

Jag hade ju gjort en jättetjusig planering över vad vi skulle hinna med, men den flög i princip ut genom fönstret direkt! Vi hann med två (!) praktiska övningar. Teorin drog ut på tiden så mycket så vi hann inte ut igen för att köra resten av övningarna. Så tokigt kan det bli ibland, men då får jag tänka om lite till nästa vecka bara. Det här kommer bli en riktigt rolig kurs!

Och till nästa vecka ska jag ha fått hem min nya kamera (den gamla har gått sönder) så då blir det förhoppningsvis lite bilder från också. :)


- Posted from my iPhone

1 kommentar: