onsdag 31 augusti 2011

Hemma igen!

I söndags lämnade jag över båda hundarna till de väldigt snälla hundvakterna pappa och Petra som skulle ha dem i ett par dagar då jag åkte till Falun för programstart på min utbildning. Innan jag ens hunnit gå passade Zoë på att kissa på deras gigantiska vardagsrumsmatta (inte lätt eller billig att tvätta med andra ord). Förbaskade hundskrälle! Hon kissade även på en till matta under vistelsen där. Tror inte att vi ska anlita pappa och Petra som hundvakter igen, de var jätteduktiga men jag vill inte utsätta dem för sånt trams från hundarnas sida (fast så vitt jag vet skötte sig Duva bra, tack och lov!). Nästa gång jag åker till Falun får Duva hänga med mig (underbara vandrarhem som tillåter hundar!) och Zoë har med lite tur hunnit flytta innan dess.

Hur som helst är vi nu hemma igen allihop och matte är trött och fullproppad med information efter två väldigt intensiva introdagar på skolan. Men det känns väldigt kul och spännande, och jag fick dessutom reda på igår att jag fått en reservplats på mitt förstahandval (förskoleklass till årskurs 3), så nu är alla bitar på plats (jag var tidigare antagen till mitt andrahandsval åk 4-6)!

Även om det säkerligen kommer bli mycket pluggande på schemat framöver hoppas jag på att komma igång med hundträningen igen och åtminstone lägga upp lite filmer på rallylydnadsträning med Duva. :)

Kastar in en sötisbild på Pralin:


1 kommentar:

  1. Så söt Pralin är!
    Men har jag missat att läsa ett inlägg i bloggen? Ska Zoe flytta? Ska hon bo hos sin helgfamilj permanent eller har jag missuppfattat nått?

    SvaraRadera