söndag 25 september 2011

Ett klurigt spår

Igår var vi ute i skogen och spårade igen! Duva var rejält taggad men stötte på lite problem och det ganska korta spåret tog henne över tre minuter att gå! Ett tips, för de som vill titta på filmen, är att sänka ljudet. Jag har inte riktigt lärt mig nya kameran ännu och jag måste ha haft fingret precis vid micken, så det sprakar en del.


Väderlek
Nästintill vindstilla.

Spårlängd
45 meter

Liggtid
4,5 timmar!

Terräng
Både på enklare underlag och genom snår.

Spårtyp
Hela spåret var format i en mjuk båge. Inget blod.

Störningar
Inget som jag märkte.

Hur gick spåret?
Det gick bra tycker jag. Trots en hel del svårigheter och cirkulerande så hittade hon så småningom klöven, och det får man väl vara nöjd. Kanske låg spåret för länge. Eller så var det för att klöven inte hunnit tina innan jag gick spåret. Men hon hade helt klart svårare den här gången än förra!

Vad ska vi tänka på till nästa gång?
- Tina klöven ordentligt innan.
- Längre spår!
- Börja lägga in lite snävare svängar.


Film av hela spåret (kameran dog väldigt lägligt PRECIS när Duva hittade klöven):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar