tisdag 15 maj 2012

Äntligen friserad!

Detta har varit en jobbig vinter rent hunderimässigt. Duva har bara blivit tovigare och tovigare vilket skapat en ond cirkel och ett tag trodde jag aldrig att jag skulle få ut alla tovor. Men det gick. Och idag var så den stora dagen, att klippa bort all överskottspäls och se hur en pudelform faktiskt växte fram. Tusen tack till Leone som med kort varsel ställde upp och klippte Duva åt mig! Och här kommer några före- och efterbilder... Kan man verkligen tro att det är samma hund?






2 kommentarer:

  1. Men vad kul att se!! Trodde nästan hon blivit nedrakad, då jag vet hur snabbt det kan gå med dessa tovor... Bra jobbat! Jag har ju blivit bekväm och har Tim nedklippt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig! Men näe, Duva ska ju förhoppningsvis få valpar nästa år och då ska jag väl klara av att ställa ut henne några gånger till innan det.

      Radera