lördag 19 maj 2012

Åskådat rallytävling i Gubbis

Duva och jag har varit på ännu en visit i Gubbängen! Två på en vecka, det är inte illa. Idag anordnade pudelklubben en rallylydnadstävling, och jag släpade med mig Duva dit för att se och lära (jag alltså, inte hon), men också för att miljöträna Duva-luvan. Hon börjar ju mogna nu och vi la ner mycket tid på miljöträning när hon var liten. Men eftersom jag fortfarande när en dröm om att faktiskt tävla i rallylydnad med henne så tänkte jag att det kan vara bra att träna på att vara i den specifika miljön också. Det visade sig vara en bra idé. Hon reagerade mer än jag trott! Framförallt var det vid banvandringen som hon blev lite upprörd. Varför vet jag inte, men hon satt och småboffade för sig själv. Kanske undrade hon var alla människor gjort av sina hundar, och varför de gick runt för sig själva och gav kommandon till luften? Ja, ja, hur som helst är hon trött och belåten nu och det är alltid en seger!

Självklart åkte kameran med också... Här kommer lite diverse bilder.




























2 kommentarer:

  1. Härliga bilder - nästa år är vi med Alexandra ;-)... Fin Duva är! Hon passar i rosa snoddisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, absolut! Jag funderar på att anmäla mig till rallytävlingen som pudelklubben har på lägret i juli... Hmmn. Vi får se. Och ja, grått och rosa är ju helt klart den snyggaste färgkombinationen tycker jag!

      Radera