fredag 25 maj 2012

Sushi-uppdatering

Det var ett tag sedan jag skrev om Sushi här i bloggen. Sushi är alltså vår (eller rättare sagt, sambons) katt. Hon är nu nästan ett år gammal och eftersom vi köpt henne med avelsrätt så hoppas vi (främst jag) verkligen på att kunna ta en kull på henne till vintern eller så. Vi har än så länge bara varit på en utställning med henne, men nästa är om en dryg vecka. Det ska bli väldigt spännande att se vad hon får för kritik nu när hon är lite äldre och utvecklats mer! Och i början av nästa vecka ska hon till veterinären för att göra de hälsokontroller som man rekommenderar om man ska avla på en ragdoll,  nämligen ultraljud av hjärta och njurar.

Om allt ser bra ut på hälsokollen och hon går igenom utställningen utan några konstiga anmärkningar (vilket inte borde vara några problem) så kommer jag att skicka in ansökan om stamnamn till SVERAK ganska så omgående. I och med det kommer bloggen förmodligen byta namn igen, men det kommer det mer om senare i så fall...

Det var ett bra tag sedan jag la upp några bilder på vår lilla tös, så här kommer några stycken jag tog idag.




2 kommentarer:

  1. Åååh, så fin! Funderar också på att skaffa en Ragdoll.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag låter som en utmärkt idé. ;)

      Radera