fredag 21 augusti 2009

Laborationslåda, plugg och promenader

Tidigare i veckan fick jag hem laborationslådan som jag beställt från Komvux. Eftersom jag läser Kemi A på distans har jag inget speciellt klassrum att göra laborationer i. Så då får man låna hem från skolan! Smart lösning tycker jag. Och det var inget dåligt labbkit heller...



Riktiga kemikalier och massa pipetter. Ska bli spännande att se vilka experiment jag kommer få göra längre fram i kursen! Första labben var bara att väga vatten. :P



Laborationerna gör jag hos pappa i stan eftersom vi inte har ett ordentligt avlopp här ute i Överby. Skulle inte kännas kul att hälla salpetersyra och sånt där rakt ut i naturen. När jag satt och pluggade hos pappa kom en av katterna (vi kallar henne Mini, men egentligen heter hon Kiddo). Hon såg lite nyvaken ut och kameran råkade ligga i närheten.



Zoë fastnade också på kort. Hon tycker INTE det är roligt när jag pluggar! Inte för att jag säger emot henne. :P



Nu har vi precis kommit in från en rask promenad i det fina vädret! Förvånande nog tog den här promenadvägen bara en timme. På kartan ser den ut att vara nästan dubbelt så lång som vår "vanliga" promenadrutt, och den tar nästan 50 minuter. Mycket underligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar