måndag 24 augusti 2009

Sarah Palin har sagt något vettigt!

Nu har vi kommit hem från en två-timmars-promenad i det fina vädret! Då och då skymtade solen fram, men för det mesta var det svalt och molnigt - perfekt för raska promenader enligt mig. Vovvarna var rätt trötta när vi kom hem, och jag med, ska jag väl erkänna.

Jag hörde igår att Sarah Palin har varit med i någon amerikansk fitness-tidning och poserat med träningskläder och varit så glad och käck. Hon sa tydligen också i intervjun att hon försöker gå promenader så ofta hon hinner. Hon sa att även om man inte är på det bästa humöret före, eller ens under promenaden, så mår man alltid bättre efteråt. Och det stämmer faktiskt! Kan grisar flyga nu? :P

Vi började med att gå ner till Svartviken.



Sen kom vi in på en liten skogsstig, där jag aldrig gått förut. Väldigt fin utsikt och mysigt värre, hit ska vi gå igen!



Jag bestämde mig för att släppa Geisha så att hon skulle få lite frihet. Kände mig himla duktig som lät bli att släppa Zoë (eftersom hon nog löper fortfarande), trots att det var så lockande.









Efter sisådär halva promenaden träffade vi på ett rådjur! Jag hann bara få en bild innan det kom en bil som skrämde bort det. Typiskt! Hundarna märkte ingenting när det bara stod där, men när det skuttade iväg blev Zoë jättesur och började morra. Ett skall blev det också men sen kom hon på att hon skulle titta på mig istället och då fick hon en godis. Skrutthund.



Några minuter senare gick vi förbi en katt som låg och njöt i det fina vädret. Söt! Röda katter är väl för fina.



Det tråkiga med att ha kopplade hundar är att de flesta bilderna ser ut ungefär så här...



Nu ska jag sätta mig och titta om det finns några jobb som jag kan söka, för jag fick inte fullt studielån som jag hade hoppats! Dumma CSN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar