tisdag 15 september 2009

Sista projekthunden. Sista bokrecensionen. Sista allting.

Vad konstigt det känns. Igår skickade jag in allt till min lärare. Alla projekthundsdagböcker, alla bokrecensioner, alla rasarbeten, allting. Det var deadline nämligen, och som vanligt var jag ute i sista minuten. Men jag klarade det! Är riktigt stolt faktiskt, och när jag tänker tillbaka på hur jag var i december när utbildningen började så känner jag att jag lärt mig så himla mycket! Och jag har växt som person. Bara att klara av att ha kurser för mig som har social fobi är ett extremt stort steg som jag faktiskti nte hade väntat mig.

I fredags träffade jag då min sista projekthund för sista gången. Härliga Olga med matte Elisabeth. Vi fick blommor! Rosa rosor! Tack igen, Elisabeth, det var verkligen hur gulligt som helst! Äntligen lyckades jag få flera, enligt mig, riktigt bra bilder på Olga, så jag lägger upp allihop! De tidigare gångerna vi träffats har det bara blivit suddigt! Kanske för att Olga är ett sånt litet energiknippe? :)









Efter en stund kom lille Fossie förbi, honom har vi träffat förut. Än en gång var han helt såld på Zoë. Har och Olga brukar tydligen leka jättebra, men nu hade han bara ögon för min lilla tjej.



Stackars Zoë! Hon hoppade upp på bordet, vilket hon brukar göra för att ta skydd. Men Fossie kunde också ta sig upp där! Är han inte totalt dösnygg i de där "slingorna" förresten? Så söt!







Nu har jag börjat med kursen Hundens beteendebiologi på Linköpings Unicersitet. Det är en distanskurs så jag pluggar genom datorn så att säga. Mycket intressant kurs såhär långt i alla fall. :) Känns skönt att Sofia också läser den, då kan man prata om kapitlen och bolla idéer innan man gör kunskapstester och arbeten.

Sist men inte minst är vi nästan klara med inlärningen av "åttan". Det var en av mina läxor på Hundens Hus att lära Zoë en cirkuskonst och jag blev alltså tilldelad åttan. Jag väntade förstås in i det sista med att börja träna den, så jag hade bara några dagar på mig. Det var riktigt klurigt! Zoë blir fortfarande förvirrad då och då och springer åt fel håll, eller springer bara runt mig. Men det går framåt, och vi har börjat lägga på kommando! Här är ett litet filmklipp från igår:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar