torsdag 10 september 2009

Valpkursen är slut - både skönt och tråkigt!

Ja nu har jag (igår) haft det sista kurstillfället på min allra första valpkurs. Det kändes lite häftigt, att jag faktiskt genomfört en hel valpkurs alldeles själv (nästan). Men tråkigt samtidigt, man vill ju så gärna följa och hjälpa så länge som möjligt! Som tur är kommer flera av deltagarna att gå en fortsättningskurs som börjar om två veckor, så jag kommer att få återse i alla fall några av hundarna och ägarna. Det blev inte så mycket bilder, jag hade ju fullt upp med att instruera, men några blev det i alla fall!

Först ut är lilla Abbe, dansk-svensk gårdshund.





Zoë var med för andra gången på kursen och hon var lika usel som kursassistent denna gång som förra gången. Hon skällde väl inte lika mycket, men nästan! Måste verkligen träna på det där, för jag vill kunna ha med henne när jag har kurs! Här nedan tillsammans med Tommie, colliehane.



Sen har vi sötnosen Beck som är en blandning mellan dalmatiner, cocker spaniel och labrador!



Idag har jag tränat sista passet med min klicker-projekthund till utbildningen, lilla Ninja. Fick ett par söta bilder på henne så de ska också med i bloggen förstås!





Och sen blir det lite konstig ordning här... För jag insåg att jag inte lagt upp bilder från förra veckan! Så de kommer... nu istället.

Här har vi lilla Olga, en av mina projekthundar.





När vi träffades förra veckan och tränade blev det ganska snabbt mörkt. Och jag tyckte stan var så vacker så jag ville föreviga bilden. Kameran höll inte med, den gjorde en konsnärlig twist på det hela.



När vi tränat klart och lät hundarna leka lite i rasthagen kom en kompis till Olga. Fast Olga blev ratad, för den här lille herren blev helt totalt såld på Zoë! :) Mycket populär var hon!



Sen har vi en random bild på farmors ros som hon är så stolt över.



Zoë och jag tränade filt-träning för ett par dagar sedan.



Och ännu en av farmors "små barn", en planta som jag inte minns vad den heter. Men det var inga dåliga blommor på den, som ni ser! Psykedeliska rentav! :D



Sådär, det var bildskörden för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar