lördag 28 november 2009

Lastbilsäventyr

Igår var jag och Zoë med Michael på jobbet! En studiedag kallade vi det. :) Det var mycket spännande att sitta i lastbilen med honom och se hur allt går till. Vi var uppe i ottan också! Halv sex var vi tvungna att gå hemifrån Michael för att komma i tid till jobbet. Först fick Zoë ligga nere vid mina fötter, men efter ett tag kom jag fram till att det var bättre att hon fick ligga uppe på "sängen" som är bakom sätena. Där bredde jag ut hennes filt och hon låg och spanade på vägen.

Tyvärr stressade hon upp sig en del, mer än jag trott, vid de tillfällen då Michael var tvungen att lämna bilen. Hon började pipa och hässja och bete sig allmänt stressigt. Inte kul alls! Lite lugnare var hon nog vid dagens slut, men det är ändå tydligt att hon tog ganska "illa vid sig" i de situationerna. Inte så konstigt egentligen, eftersom hon älskar honom.

Jag tog ganska mycket bilder under dagen men eftersom jag fortfarande är i Vallentuna får jag lägga upp dem imorgon eller på måndag när jag kommer hem.

På kvällen igår åkte jag och Michael för att gå på bio. Paranormal Activity, en riktigt vidrig film, jag blundade genom ungefär hälften. Under tiden låg Zoë ensam hemma på Michaels rum och det gick jättebra tror jag. Även idag har hon varit ensam några timmar och visserligen är hon ju glad när vi kommer hem, men inte stressad eller så. Hon går och lägger sig igen när vi hälsat. Det är så underbart att ha en hund som är så lätt att lämna ensam! Eftersom jag har Geisha att jämföra med tror jag att jag uppskattar det så mycket mer.

3 kommentarer:

  1. OJ såg ni Paranormal Acitivity?! Jag har blivit varnad för att absolut INTE se den för att den är så hemsk. Min kompis har mardrömmar och är så mörkrädd så hon har inte kunnat sova själv efter att hon sett den. Var det en värd skräckis att se? Isåfall ska jag se den hemma, så jag kan sitta under kudden hela tiden:P. Härligt att det går så bra att lämna henne, alltså det är ett måste och så fort vi flyttat ska jag börja om från start med Safira för det är så viktigt att det funkar.

    SvaraRadera
  2. Om jag inte bodde ensam skulle jag kanske våga se den men som det är nu skulle jag bli helt skräckslagen.
    Tänkte gå och se den animerade filmen Up och New Moon när jag får tid istället.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle inte rekommendera Paranormal Activity om man är lättskrämd. Jag rycker till ganska lätt när jag tittar på film, men jag kan för det mesta "släppa" dem efteråt och får inte mardrömmar eller sådär. Men den här satt kvar ganska länge i huvudet och till och med Michael säger att det är den läskigaste film han sett - DET är inte illa kan jag ju säga! Egentligen skulle vi se En julsaga. xD

    SvaraRadera