onsdag 2 december 2009

Bilder från helgen

NU är jag äntligen hemma och kan lägga upp bilder i bloggen. Det blev ju en hel del bilder på icke-hundliga saker, så några av de får hänga med också. Först kommer några bilder från min och Sofias hundcafé-visit i torsdags:

Sofia the coffee addict. :D
Safira spanar in stället. "De där kläderna är lite för små för mig... thank god!"
"Det här börjar bli tråkigt..."
"Sysselsätt mig, annars bländar jag dig med mina vackra ögon!"
Tycker det är så häftigt med kontrasten i Safiras beteende. Vild och galen ute, lugn och fridfull inne.
Min, Zoës och Michaels helg i bilder:
Till en början fick Zoë sitta nere vid mina fötter.
Vid det här laget hade vi redan suttit i lastbilen i... ja i alla fall ett par timmar skulle jag tro. När solen gick upp var det både skönt och jobbigt. Mörkret var mysigt!
Efter ett tag fick Zoë ett kalvöra att sysselsätta sig med. Men hon tröttnade ganska snabbt.
Sen bestämde vi att Zoë skulle få vara på madrassen bakom sätena istället. Där blev hon mycket lugnare, när hon kunde titta ut och hade lite mer koll på läget.
Michael kunde minsann inte dölja att det inte bara var jag som var lite sömnig fortfarande. Ha! Bevis!
:*
Nu har vi hoppat till måndagen då vi också hängde med Michael i bilen i några timmar.
Nu fick Zoë ett ben att gnaga på och det var också poppis... en liten stund. Hon är inte så lätt-sysselsatt alla gånger!
Hon hittar i alla fall trygghet i Michaels jobbkläder. Det är ju bra. Right?
Så fort han gick ur lastbilen blev Zoë extremt nervös och stirrade efter honom. På torsdagen gnällde hon också, men på måndagen var hon lite lugnare i alla fall, och tyst. Det här är något som jag tror kommer försvinna om vi skulle åka med Michael fler gånger.
Byggarbetsplatsen i Blåsut där vi hämtade grus, sand, jord eller vad det nu var.
Michael snodde kameran när jag satt och sov. Tur att jag frös så mycket att jag hade luvan på mig!
Vi kunde inte låta bli att köpa en chipspåse efter lunchen... Sourcream och peppar är min nya superfavorit på chipsfronten!
Tillslut fick Zoë ro och somnade där bak. Väldigt skönt för matte också!
Katterna får vara med på ett hörn också eftersom vi åkte till pappas lägenhet på måndagen och sov där.

Här är ett filmklipp på Zoë med ben och en liten rundtur i lastbilen:

2 kommentarer:

  1. Fina bilder på söt Zoë :) och dom andra bilderna också ;).

    SvaraRadera
  2. Hihi! Mini utflykt ni varit på i lastbilen, roligt:). Det är alltid kul att blanda hundiga bilder med annat!

    SvaraRadera