tisdag 15 december 2009

Ännu mera snö!

Inatt och under dagen har det snöat och snöat och snöat här ute i skärgården! Säkert i hela Stockholmsområdet. Och jag tycker faktiskt om det! Jag har sagt hela hösten och vintern "vad skönt att vi har sluppit snö än så länge", men nu när den väl är här gör den mig riktigt glad. Dock är det ju så när man har pudel, att man älskar snön när man är ute, men hatar den när man kommer in... Stora is- och snöbollar sätter sig fast i pälsen längs ben och mage. Det tar lång tid att få bort när man väl kommer in! Men det ska vi inte tänka mer på nu. Även idag blev det förstås massor av bilder och ett par filmklipp.

I början av promenaden blev det koppelträning för hela slanten. Och visst krävs det mycket mer träning, man får backa någon gång i minuten. Men det märks stor skillnad tycker jag, hon går inte och smådrar som hon gjorde förut. Känns så fånigt att jag gått och gnällt på det här i nästan ett år och så är det så här pass relativt lätt ändå.

Sen fick Zoë springa lös och leka. Vi såg en rottweiler på håll som hon skällde åt i två omgångar. Inte bra! Jag måste se till att ha godis med mig på promenaderna igen för nu har skvallerträningen legat på hyllan ett tag. Här kommer i alla fall bilderna:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga vinterbilder=)

    SvaraRadera
  2. Mycket fina bilder. Speciellt de med mina två sötnosar. :*

    Och du klagar på att jag inte läser din blogg va... ;)

    SvaraRadera