onsdag 16 december 2009

Matt-projektet och trick-träning

Idag ska kameran inte få följa med på promenaden, för jag tänkte försöka få lite plugg gjort när vi är ute och går. Plus koppelträning förstås! Men jag har varit väldigt inspirerad här hemma under förmiddagen och gjort lite olika saker med Zoë. Förutom att jag ryckt päls och tvättat i öronen + klippt klorna, har vi tränat lite. Tre-fyra pass med lampknappen har vi gjort, så här ser det ut just nu:


Sedan försökte jag lära Zoë att buga. Tyvärr lägger hon sig helst ner istället... Men det gick ett par gånger!


Efter det kom jag fram till att jag måste försöka göra något åt Zoës kissande på mattor. Hon får bara inte lära valpen det! Så jag följer Cillas tips. När jag frågade henne för några månader sedan sa hon att jag ska lägga en matta på golvet med kompostgaller runt. Så att mattan blir en del av lukten och miljön utan att Zoë får möjlighet att kissa på den. Så det har jag gjort nu.


Nog ser det fånigt ut! Och jag vet inte om det kommer funka. Men det är den enda idén jag har nu, så vi prövar den!

Sist men inte minst kommer en ful bild på Zoë. Jag tog den bara för att kolla att kameran stod rätt innan jag började filma, men jag tycker den blev lite sådär fulsöt.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad avundsjuk jag är! Tänk om vi kunde lära vår katt Sonja att släcka lampan! >;)

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt trick att lära henne tända/släcka lampan:) Ni verkar på G idag, roligt hihi!

    SvaraRadera