onsdag 17 februari 2010

Bur-jakt

Imorse åkte familjen till USA. Kvar här hemma är jag, vovvarna och katterna. Det är skönt och lugnt och tyst... Eller ja, det hade nog varit det om inte valpen varit här. :D

På eftermiddagen tog jag mina vovvar och bestämde mig för att gå på jakt efter en tygbur. Jag vill komma igång med ensamhetsträningen och stålburen som jag har hemma kommer jag ändå inte orka ta med dig, så det är lika bra att jag införskaffar en bur som jag faktiskt kan ha med, t.ex. när vi ska på den andra HUND 3-helgen.

Vi började med Dogtag, men deras burar var slut. Då bestämde jag att vi skulle åka till Hornstull, för där finns två djuraffärer. Valpens första bussresa! Den gick bra tycker jag, hon fick sitta i mitt knä hela tiden och tittade nyfiket på folket och omgivningen. Ingen av djuraffärerna vid Hornstull hade det jag ville ha. Så det var bara att sätta sig på bussen tillbaka. Vi gjorde ett sista försök på Boa Zoo som ligger närmast oss, men inte heller där fanns den där perfekta buren. Kanske blir det till att beställa en på nätet ändå! Att allt ska vara så krångligt.

3 kommentarer:

  1. Hej Nini!Grattis till valpen! Så fantastiskt fin hon verkar vara. Jag vet inte hur många burar jag köpt men är verkligen nöjd med sorterna de har på typ Rusta eller Granngården, bara som ett litet tips:-)Billigt är det också..
    Längtar till nästa HUND 3!
    Vi hörs!/Mimmi

    SvaraRadera
  2. Hej Nini,
    nu har jag läst och tittat på rubbet, jättefint och en underbar valp som du tar så bra hand om! Den kunde inte ha det bättre, värmer fastershjärtat, som bryr sig mycket om hur djur har det. Känns tryggt att ha dig att rådfråga i framtiden när jag förhoppningsvis blir med valp igen. Stor kram, ge den lilla en puss på nosen från mig. Jag skulle döpa henne till Alice, det är mitt favvonamn för tillfället.

    SvaraRadera
  3. Men Alice heter valpens mamma! Så det går ju inte. ;)

    SvaraRadera