måndag 15 mars 2010

Vara ensam i buren

Nu på morgonen körde jag valpens första pass att vara instängd i buren ensam och att jag lämnar rummet. Zoë fick vara kvar, ville inte ha någon rivstart. Så jag gick ner och hämtade hundmat i köket medan valpen låg i buren med sitt ben. Det gick utmärkt! Inget pip alls, och hon ville inte ens gå ur buren när jag öppnade, ville hellre gnaga på sitt ben. Det är första gången hon inte kastat sig på burdörren när jag närmat mig! Det kommer bli ett annat ljud i skällan när jag tar med mig Zoë ut... Men jag ska verkligen försöka träna det den här veckan, eftersom det är HUND 3 i helgen och då skulle det underlätta en hel del om valpen kan ligga i inne i buren när vi är ute och tränar. Vi får väl se hur det går, det är ju en ny plats och allt också. Men jag försöker tänka positivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar