söndag 24 april 2011

Pudelpromenad på Rösjöängarna

Nu har vi precis varit på den månatliga pudelpromenaden vid Rösjön i Täby, och bättre väder kunde man inte önskat sig på en aprilförmiddag. För Duva var detta första gången på pudelpromenad och jag blev glatt överraskad över hur väl hon skötte sig! Till en början vågade jag inte släppa henne - det var ju runt tjugo småpudlar där. Men jag kände någonstans att hon skulle ha mer respekt för dessa främmande hundar än hon har för Zoë, och så var det verkligen! Hon var sååå försiktig och försynt, faktiskt rätt spattig och snarare tillbakadragen än gåpåig. Jag tror nog att vi efter några promenader till kan hamna på något mer mitt emellan. Självförtroende men respekt för andra hundar, kan man väl sammanfatta målet.










- Posted from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Mysigt!:) Jag tror mina skulle få fnatt av att följa med o gå kopplade bland alla småpudlar, de skulle nog få för sig att ängen kryllade av harar o stå på bakbenen resten av prommisen!:P Spec eftersom de absolut INTE skulle få springa lösa med småpudlar! Näää vi håller oss nog till våra prommisar;)

    SvaraRadera