måndag 4 juni 2012

Trädet är här!

Äntligen har vi fått hem och monterat Sushis nya, fina katträd! Jag tycker nog att det är precis lika fint som jag hoppats på, men nog är man lite orolig att Pralin (eller Sushi för all del) ska smutsa ner det... Men nu ska jag inte oroa mig utan bara njuta av att Sushi har en alldeles egen plats här i lägenheten. Mja, hon kanske får dela de nedersta våningarna med Pralinen i och för sig. Men det ska nog gå bra. Här är en film och lite bilder från första inspektionen av trädet.

 

"Är det här mitt!?"



"Det finns ju mat här!"

"Här kan jag sitta och spionera på familjen..."

"Men matte, sluta fota nån gång!"

Här är hela trädet i all sin prakt. Riktigt fint är det tycker jag, och matchar perfekt med våra vita soffmöbler och bord. Och Sushis päls.
 Men inte fick Sushi ha trädet ifred särskilt länge. Pralin ville också kolla in den nya möbeln i hans rum.

"Jag bor här nu. Katten kan ta min bur."


Fast det är ganska utmattande med nya intryck. Han kastade sig ner på mattan, och sen på den svala, sköna hyllan under bordet. Som en valp - alla nya intryck tar så mycket på krafterna!




Lilla köttbullen försöker se lång och slank ut? Älskar hans breda, fina öron. Från vissa håll ser han ut som en miniatyr-fransk-vädur, eftersom han aldrig växt i sina öron riktigt.

Jag har förresten börjat fundera på att skaffa en kompis till honom. Men om det kan vi prata mer när jag invigt sambon i planerna, och fått grönt ljus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar